17/05/2015

איך להגן על עצמכם ברשת?

איך להגן על עצמכם ברשת?
מדריך לצרכנות נבונה

יותר ויותר ישראלים קונים ברשת, אבל האם כל בתי העסק אמינים, ואיך להגן על עצמכם מכשלי השרות באינטרנט?

מסתבר, שבין העסקאות שמבוצעות ברשת – הקניות בחו''ל – עדיין מהוות מכשול רציני עבור הצרכן. כך, ממשלת סין שביצעה לאחרונה ביקורת באתר הקניות הבינלאומי "עליבאבא" (מקורהעלתה נתונים מדאיגים:

רק 37% מהמוצרים באתר תואמים את התיאור שלהם, כאשר כל יתר המוצרים (63%) נמצאו כ-"לא תואמים, מזויפים, פגומים או מקולקלים שאינם ראויים לשימוש" (מקור).

-          - מדאיג?
-         -  מסתבר, שלא רק אותנו.

בינתיים, החברה הסינית Chinabuy  ערכה סקר ציפיות הצרכן בישראל, וגיבשה פרופיל צרכני של הישראלי שקונה ברשת. מן הסקר עולה שכ-81% הנשאלים שמים בראש סדר העדיפויות את איכות המוצרים. שיעור גבוה של הישראלים הצביעו גם על  איכות השירות כתנאי לביצוע עסקה: 68% ציינו כגורם משפיע לרכישה באינטרנט את האפשרות להחזיר מוצרים תוך 365 ימים, כ-76% מייחסים חשיבות גבוהה למשלוח חינם, ו-65% אמרו ששירות ללקוח זמין 24 שעות ביממה ובשפה העברית הוא זה שיכריע את בחירתם הצרכנית.

-         -  אז, הצרכן הישראלי מסתמן כלא פראייר?
-         -  אכן.

אמנם, ייתכן שהשינוי המצופה מזירות הקניות הבינלאומיות ייקח זמן: הזירות העמוסות בחו''ל מתמודדות עם הצורך להקים מערך סינון מחושב של בתי העסק הפחות אמינים. ובינתיים עד שהמודל העסקי החדש יתחיל לעבוד כדאי להביט סביב לאפשרויות שמעניקה הרשת בארצות שונות, כולל באתרים "מהבית".



היתרון שמעניק האינטרנט לצרכן - השוואת המחירים שמדרבנת את בתי העסק להיות תחרותיים: להוריד מחירים ולהציע שרות טוב יותר לצרכן. החיסרון... טוב, זה הזמן שלכם. ואם כבר מצאתם בית עסק אמין שמציע שרות טוב במחירים הוגנים – אל תפספסו אותו, תמליצו עליו לחברים. כך תפגינו מודעות צרכנית לתחרות הוגנת. ואל תשכחו – מי שמצביע – משפיע, גם בזירה הצרכנית.

אז, שלא יעבדו עליכם ;)


גרפינס
טישרטים מעוצבים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה