איך לקנות באינטרנט?

"אני קונה - משמע אני קיים"

 כמה היה תמים הפילוסוף הצרפתי רנה דקארט שלא פקפק לרגע בתבונתו של האדם ופסק חד וחלק: "אני חושב – משמע אני קיים". בני האדם בני ימינו היו מאכזבים אותו קלות...

כבר מזמן הפכנו את הרגש לדגל קיומנו, ולמדנו לתת לו דרור בצורות שונות ומשונות. בין הבולטות שבהן, כמובן, השופינג.

ולא, רובנו לא קונים מתוך תבונה או צורך אמיתי כדי לכסות על "האין". אנחנו קונים מתוך הרצון לשחרר לחצים, להתפנק, להרגיש ולחוות.

בשפה המקצועית קוראים לזה "תרבות הצריכה", והתרבות הזאת מתודלקת על ידי מסעות פרסום, מותגים, תקשורת, אך בסופו של דבר – על ידי השאיפה הבלתי פוסקת שלנו למצב את עצמנו כמוצלחים, מושכים ומיוחדים.

אבל, מה זה אומר "למצב"? מה באמת אנחנו "מתכוונים לומר" באמצעות החפצים שאנחנו קונים? אם ניקח, לדוגמה, את עולם הביגוד, שהוא תחום די זמין לכל כיס – הקניות שלנו מתבצעות על פי מסלול די קבוע: "גיחה לאותן רשתות מוכרות בקניון" – "כוס קפה" – "הביתה".

ובינינו, מה כבר יש לומר באמצעות מלאי די חוזר על עצמו של הרשתות? ההשפעות העונתיות שלהן אחת על השנייה לא מאחרות לבוא לידי ביטוי כמעט בכל קולקציה. גזרה קצת שונה, בשילוב עם בד נחמד – ולרוב, אנחנו יוצאים מרוצים מכך שקנינו משהו מיוחד במינו. אבל, רגע, ברשת ממול "אותה גברת... לבושה קצת אחרת", ואם נסתכל מקרוב – אופס, מסתבר שגם השכנה (או יותר גרוע – העמיתה בעבודה) קנתה דגם דומה או זהה לחלוטין למה שבחרנו. רגע, אז מה בעצם רצינו לומר פה?

זה ש"תרבות הצריכה" הופכת אט אט ל"תרבות השכפולים" ניתן לזהות כבר היום בעין בלתי מזוינת. לא פשוט להיות מקורי מול מדפי הבגדים שנועדו להפצה המונית.

אמנם תהליך התיעוש המודרני בהחלט הוזיל משמעותית את המחירים, אבל לא פעם על חשבון המקוריות. האם זה אומר שכולנו צועדים לקראת עתיד אפרורי שבו נלבש "שטנצים" זולים חסרי אמירה אישית? בחלק מן המקרים זה קורה כבר היום.
אז, מה צריך לעשות מי שרוצה לבטא את עצמו בבגד ולמצוא את "האני" שלא ניתן לשום "קופי פייסט" – "האני" הייחודי כטביעת האצבעות?

וכאן אנחנו חוזרים לידידנו היקר – דקארט – ובאמונתו הבלתי נלאית בתבונתו של האדם. מי שמחפש מקוריות יצטרך להפעיל שיקול דעת ו"לחשב מסלול מחדש".

האם זה אומר שצריך לנסות נתיבי קנייה חדשים כמו אי-ביי, אלי-אקספרס או אמזון? – אמנם אף פעם לא יזיק להשוות ולמצוא ספקים חדשים. אבל, גם זה לא מספיק, כי הזירות האלה עדיין מתווכות בין חברות מסחריות שמשתלטות על הייצור ההמוני (כולל מהמזרח הרחוק) לקהל הצרכנים במערב.

אז, מה הפתרון? הפתרון הוא הדרך: חיפוש מתמיד אחר היוצרים הלא המוניים על פי טעמך האישי. אותם יוצרים שפועלים לפי צו מצפונם, אשר פחות מעורבים בגיבוש מדיניות והאסטרטגיות השיווקיות של גדולי המסחר, ואשר יוצרים מתוך נטיות ליבם ומתוך החיפוש האמנותי הייחודי שלהם.

גם אם המחיר של אמן בודד לא תמיד יכול להתחרות במחירים של הרשתות הגדולות, לפעמים הייחודיות שווה את הבדיקה וההתנסות. בסופו של דבר, אם אנחנו מרבים לקנות לא מתוך צורך "אמיתי" – אולי לפעמים, לשם שינוי, כדאי למצוא פריט שבאמת שווה השקעה. 

סטודיו גרפינס
www.graphyness.co.il



***********************************************

איך קונים בגדים בחנות מקוונת?
המדריך המלא

לחצו על התמונה





***********************************************


איך תגנו על כרטיס האשראי שלכם ברשת

7 כללים שצריך לזכור כל גולש שעושה קניות ברשת

1.      בצעו קניות מהמחשב האישי והמאובטח בלבד.

שמרו על הפרטים האישיים שלכם קרוב לכיס... הימנעו מביצוע רכישות באמצעות מחשבים זרים ולא מאובטחים. אך, לא די להסתפק רק בתוכנת האנטי-וירוס במחשב האישי שלכם. הימנעו מהורדת תוכנות, בינן תוכנות חינמיות מהרשת, ובאופן תדיר בצעו סריקת המחשב האישי למציאת תכנים זרים.

2.      הימנעו מרכישות דרך WiFi וסמארטפונים.

 

3.      אבטחו את הדפדפן שלכם באמצעות תוכנות סריקה, לדוגמה -  Web Security Guard


4.       היו ערניים לפרטים מחשידים באתר הקניות כגון חוסר שקיפות המדיניות של החנות או פרטים על יצירת הקשר. בדקו את פרטי הזהות של בעלי החנויות הלא מוכרות ברשת. וכמובן, אל תשכחו לבקר גם בדפים העסקיים של החנויות ברשתות חברתיות.

5.      אל תשמרו את פרטי האשראי ברשת.


6.      מומלץ לשלם באמצעות בכרטיס אשראי זמני או נטען. או, בצעו רכישה באמצעות החשבון האישי והמאובטח באתר פייפל.

7.      וכמובן, עקבו אחר התנועות הכספיות בחשבון האישי שלכם, והשתדלו להחליף את סיסמתכם באופן תדיר.

בהצלחה וקנייה בטוחה ברשת!
גרפינס
טישרטים מעוצבים



*********************************************


איך להגן על עצמכם ברשת?
מדריך לצרכנות נבונה

יותר ויותר ישראלים קונים ברשת, אבל האם כל בתי העסק אמינים, ואיך להגן על עצמכם מכשלי השרות באינטרנט?

מסתבר, שבין העסקאות שמבוצעות ברשת – הקניות בחו''ל – עדיין מהוות מכשול רציני עבור הצרכן. כך, ממשלת סין שביצעה לאחרונה ביקורת באתר הקניות הבינלאומי "עליבאבא" (מקורהעלתה נתונים מדאיגים:

רק 37% מהמוצרים באתר תואמים את התיאור שלהם, כאשר כל יתר המוצרים (63%) נמצאו כ-"לא תואמים, מזויפים, פגומים או מקולקלים שאינם ראויים לשימוש" (מקור).

    - מדאיג?
-   -  מסתבר, שלא רק אותנו.

בינתיים, החברה הסינית Chinabuy  ערכה סקר ציפיות הצרכן בישראל, וגיבשה פרופיל צרכני של הישראלי שקונה ברשת. מן הסקר עולה שכ-81% הנשאלים שמים בראש סדר העדיפויות את איכות המוצרים. שיעור גבוה של הישראלים הצביעו גם על  איכות השירות כתנאי לביצוע עסקה: 68% ציינו כגורם משפיע לרכישה באינטרנט את האפשרות להחזיר מוצרים תוך 365 ימים, כ-76% מייחסים חשיבות גבוהה למשלוח חינם, ו-65% אמרו ששירות ללקוח זמין 24 שעות ביממה ובשפה העברית הוא זה שיכריע את בחירתם הצרכנית.

-   -  אז, הצרכן הישראלי מסתמן כלא פראייר?
-   -  אכן.

אמנם, ייתכן שהשינוי המצופה מזירות הקניות הבינלאומיות ייקח זמן: הזירות העמוסות בחו''ל מתמודדות עם הצורך להקים מערך סינון מחושב של בתי העסק הפחות אמינים. ובינתיים עד שהמודל העסקי החדש יתחיל לעבוד כדאי להביט סביב לאפשרויות שמעניקה הרשת בארצות שונות, כולל באתרים "מהבית".



היתרון שמעניק האינטרנט לצרכן - השוואת המחירים שמדרבנת את בתי העסק להיות תחרותייםלהוריד מחירים ולהציע שרות טוב יותר לצרכןהחיסרון... טוב, זה הזמן שלכם. ואם כבר מצאתם בית עסק אמין שמציע שרות טוב במחירים הוגנים – אל תפספסו אותו, תמליצו עליו לחברים. כך תפגינו מודעות צרכנית לתחרות הוגנת. ואל תשכחו – מי שמצביע – משפיע, גם בזירה הצרכנית.

אז, שלא יעבדו עליכם ;)


גרפינס
טישרטים מעוצבים


********************************************************


איך למצוא חנויות באינטרנט?
גוגל נכנסת לתחרות על זירות הפרסום הממומן

לאחרונה עלו ממדי השימוש באינטרנט באמצעות סמארטפונים. אבל, מסתבר שמהשימוש הזה מרוויחים לא כולם.

גוגל, כך טוען העיתון דה מרקר (מקור), מאבדת חלק מההכנסות בגין חוסר היכולת להציג פרסומות במדיום החדש. בנוסף, כתוצאה מהרגלי הגלישה בסמארטפונים הגולשים מעדיפים להיכנס ישירות לאפליקציות של זירות השיווק הגדולות כמו אי-ביי ואמזון, ובכך הם מדלגים על אפשרויות החיפוש בגוגל, וגם... על מנגנון הקידום שלה. כעת, ברשימת הארצות שבהן מתרחשת התופעה נמנות הארצות המפותחות ביותר כמו ארה''ב ויפן.



ובכן, זירת חיפוש המידע הפכה לזירה חמה, שבה גוגל מנסה להתחרות בענקיות השיווק האינטרנטי שכבר התבססו בזירה – אמזון ואי-ביי.

כעת, עפ''י הדיווחים, בחברת גוגל מתכננים צעד נועז: ליד האתרים שמשלמים עבור הפרסום הממומן ימוקם כפתור "קנה" שאמור ביתר קלות למשוך אליהם את הגולשים. עם זאת, המודל העיסקי שפיתח גוגל מזכיר את זה שכבר קיים באי-ביי ואמזון, כי גם גוגל, עפ''י הדיווחים, תהווה זירת תיווך בין החנות המקוונת לצרכן. ההספקה של המוצרים תתבצע ע''י החנות עצמה.

הייתכן שגם חברת פיי-פל תצטרך לסגת מעמדותיה? עפ''י הדיווחים, גוגל תיכנס גם לתהליך העברת התשלומים בין הצרכן לספקי השירות.

המיזם צפוי להיכנס לתוקף כבר בשבועות הקרובים... סקרנים? גם אנחנו J

עם זאת, קמעונאים בארה"ב כבר הביעו חשש מהאפשרות שגוגל תתחיל לשלוט גם בתחום הרכישות המקוונות - ותאסוף מאגרי המידע על הלקוחות והרגלי הקנייה שלהם שיפגעו בצנעת הפרט.

בינתיים, ענקיות השיווק – אמזון, אי-ביי, גוגל ופייסבוק – כל אחת בדרכה מנסות להנגיש אתרים לגולשים, ולהרוויח מהפרסום. השאלה הגדולה שנשארת בתוקף – כמה זה יעלה לצרכן?


גרפינס
טישרטים מעוצבים



*******************************************


11 סיבות למה חכם יותר לקנות באינטרנט

1.      משכנתא לוקחים רק פעם אחת. לא מספיק לך משכנתא משלך, רוצה לשלם גם משכנתא של בעל החנות? האינטרנט פוטר אותך מדמי השכירות של החנויות, כולל כל ההוצאות השוטפות עבור האחזקה היומיומית של המקום – מהתאורה ועד לשירותי השמירה והניקיון. כל זה לא קיים בחנות מקוונת שאחזקתה מסתכמת בדומיין בלבד. ואם הגעת לחנות מקצועית שמנוהלת ע''י בעל כישורים בתחום המדיה הדיגיטאלית – גם לא תרגיש את מחיר אחזקת האתר במוצרים.


תמונת אילוסטרציה: מרכז קניות. צלם: WikiImages מקור: http://all-free-download.com/

2.      חיסכון בהוצאות הנלוות שלך. לשרוף דלק, למצוא חניה, לפנות זמן לקניות, ולעשות עוד כמה קניות מיותרות על הדרך... לא עוד. נכנסת לחנות מקוונת, מצאת באופן ממוקד את מה שחיפשת, ועל הדרך גם השווית מחירים במקומות אחרים ברשת, וכל זה – מבלי לקום מהכיסא. אז, שלא יעבדו עליך – קנייה באינטרנט – זה משתלם!

3.      חוויית הקניה המושכלת. נמאס לך להרגיש פראייר שלוכדים אותו תוך כדי קדחת הקניות? לא עוד! חווית הקנייה בחנות המקוונת נותנת לך את כל הקלפים ביד: בלי פיתויים, דיילים ומוכרים, בלי מחירים לא מעודכנים או הפתעות בקופה. בנחת ורוגע, בלי לעמוד בדוחק של התור, מול הקטלוג המפורט של המוצרים, אתה בוחר את סל הקניות שלך. ובשונה מהחנות הפיזית, אתה גם יכול להתחרט בכל רגע נתון, וזאת לא בושה. אפשר לשנות את הסל או לבטל אותו כליל גם בקופה. ואפילו אחרי ביצוע התשלום!

4.      לא עוד למדיניות החזרת המוצרים באמצעות זיכויים! שילמת – קיבלת בחזרה את מלוא הסכום, הישר לחשבונך שממנו התבצעה העסקה. התשלום באמצעות PayPal מאפשר לך לקבל את כל הסכום בחזרה בכל רגע נתון. לא עוד לשעבוד, כי גם ממצרים יוצאים רק פעם אחת J

5.      החנות המקוונת מגיעה אליך עד הבית, ולא מחכים עד שיפותחו התשתיות בפריפריה. גר רחוק? אין דבר כזה בעידן האינטרנט. הכל נגיש ופשוט. נכנסת לאתר, והזמנת מוצרים כמו כל תושב בערי המרכז, ללא דיחוי. על הדמוקרטיה באינטרנט כבר שמעת? אז, אם יש לדמוקרטיה סיבה טובה להתגאות – זה בפירוש שוויון ההזדמנויות של הלקוחות בעידן האינטרנט.  

תמונת אילוסטרציה: מרכז קניות. צלם: Petr Kratochvil מקור: http://all-free-download.com/


6.      משלוח עד הבית. אפילו מדינות גדולות כמו ארה''ב מזמן עברו לשיטת הקנייה באמצעות המשלוח. אז, שאנחנו במדינה הקטנטונת שלנו לא נעבור? השילוח בדואר רשום לוקח בפועל עד כ-3 ימים, עם קבלת מספר המעקב שילווה את החבילה שלך עד הבית.

7.      מדיניות ההחזרה. לא אהבת את המוצר, תקבל החזר או החלפה (כפי שתחליט) בלי הצורך לנהל שיחה מעיקה עם המוכר או נציג שרות הלקוחות. 

8.      שעות הפעילות מותאמות אישית. אין צורך לחכות לשעות הפתיחה של החנות ולהילחץ משעות הסגירה. החנות זמינה 24 שעות ביממה, כולל בשעות הלילה. באפשרותך לבחור את הזמן שמתאים לך אישית לביצוע הקנייה.

9.      אין מילה כזאת "אזל המלאי". מחפש מתנה לפני החג, המוצר המבוקש אזל גם במחסן? אין דבר כזה באינטרנט. היתרון של החנות המקוונת הוא בגמישות: המלאי מנוהל באופן שוטף ומקוון מול הספקים, מבעוד מועד, ומה שהובטח - תמיד נמצא על "המדף המקוון".

10. מחפש מתנה למישהו? יום הולדת, חג או אירוע משפחתי משמח? חנות מקוונת תשלח את המתנה לכל כתובת שתמסור בהזמנה, ובר השמחה ייהנה מההפתעה.

11. בטיחות, בטיחות. אם החנות המקוונת שבחרת משתמשת לצורך העברת התשלומים ברשת הבינלאומית PayPal – פרטי החשבון שלך מוגנים בפני פריצה. כל שעליך לעשות – לבחור סיסמא בטוחה ולעקוב אחר ההוראות של הרשת PayPal שמנהלת את מערך הגנת הלקוחות שלה מסביב לעולם מדי יום, ובעקביות משדרגת את מדיניות האבטחה. וזה לא פחות בטוח מאשר להשאיר את פרטי האשראי אצל נציג השרות בטלפון... ;)


אז, שלא יעבדו עליך, צרכן מודע לצרכיו קונה באינטרנט :)




*********************************************

איפה לקנות באינטרנט?



רשת הקניות הסינית אליבאבא נכנסת לתחרות עם ענקיות השיווק העולמי – אמזון ואי-ביי. איך היא תתמודד מולם?

יו''ר הרשת, ג'ק מא, נתן תשובה מקורית: השיווק המערבי, הוא ציין, מבוסס על הפילוסופיה המערבית שמחפשת מתחרים. לעומת זאת, השיווק הסיני ניזון מן הפילוסופיה המקומית – קונפוזיאניזם ודאואיזם – שמחפשות הרמוניה בין האדם לטבע, בין האדם לאדם... (ראו מקור)

גם אתם לא הבנתם איך הרשת הולכת לכבוש את השיווק האינטרנטי המערבי? לא להתייאש!.. עד שכל אחת מהן תגבש אסטרטגיה שיווקית משלה – כדאי לזכור שכאן, ממש מעבר לפינה מחכים לכם חנויות מקוונות בישראל... 

ואנחנו נשמח לארח אתכם על דפי האתר שלנו, ולהציע מוצרים אטרקטיביים במחירים נוחים! 


טישרטים מעוצבים של סטודיו גרפינס

להלן - סרטון הדרכה, איך לקנות בחנות מקוונת, בזריזות וביעילות.
קנייה מהנה!





********************************************

למה לקנות באינטרנט?


רוב הזמן אנחנו מבלים ברשת במטרת חיפוש. האם אנחנו מנצלים את כל אפשרויות האינטרנט?
איך אפשר לשדרג את חווית הגלישה? כמה נקודות למחשבה שיעזרו לך להתייעל ברשת.

עם כל החשיפה שלנו לטכנולוגיות המתקדמות, מסתבר שרובנו מסתפקים רק בחיפוש ברשת, ובזה תם שימושנו באינטרנט. אבל, האינטרנט מעניק אפשרויות רבות ומגוונות בימים אלה, כולל הפקת רווח ממשי מהשיווק ברשת. איך אפשר לקנות בזול ומה הקשר לאינטרנט?  
היתרונות של הקנייה ברשת:

1.      זמן והשקעה: ספרת כמה זמן בילית היום עם המשפחה? - עייף אחרי יום העבודה, מתרוצץ בין החנויות והקניונים, מחכה בתור לקופה, מחפש חניה ושורף דלק? לא עוד, החנות המקוונת זמינה בשעות שנוחות לך ולא לבעלי החנויות.

2.      כסף וחיסכון: לא מספיק לך משכנתא משלך - אתה עדיין ממשיך לשלם את דמי השכירות של החנות הפיזית? לא עוד! האינטרנט פוטר אותך מדמי השכירות של החנויות, ומוריד את עלות המוצרים.

3.      נגישותמכל מקום בארץ ובעולם, בלי לקום מהכיסא. מושבניק? קיבוצניק? או תושב שפלה? מהגליל ועד באר-שבע - לכל אחד יש שיוון הזדמנויות באינטרנט. חנות פיזית שמעולם לא היית מגיע אליה בשל המרחק, מתחלפת היום בזכות האינטרנט בחנות מקוונת שמגיעה אליך עד הבית, עם מגוון עשיר של מוצרים.  

4.      מדף המוצרים בחנות המקוונת: התשובות הישנות כמו "אין מידה", "אזל המלאי", "אפשר להזמין" - אינן עוד בלקסיקון הקנייה המקוונת. בנוסף לחנויות מקוונות ישנה האפשרות להציג מוצרים בהדמיה איכותית שמאפשרת הגדלה של תמונות (ראו כאן), כדי שתוכלו להתרשם מהמוצרים תחת זכוכית מגדלת. מיטב הישגי הטכנולוגיה כבר אמרנו?

5.      בטיחותקנייה מאובטחת באינטרנט זאת לא קלישאה, זו היא מציאות טכנולוגית. שילמת – קיבלת, עם תיעוד ממוחשב של ביצוע הקנייה שמגיע הישר לתיבת הדואר האלקטרוני שלך, בלי ניירות ופתקים, בצורה דיגיטלית ונוחה לשימוש. התשלום באמצעות PayPal לא מחייב אותך לחשוף את פרטי כרטיס האשראי, לא בפני החנות המקוונת ולא בפני אף אחד אחר.    

6.      משלוח: ארה''ב כבר מזמן עברה להספקה באמצעות המשלוחים, וזאת בשל מרחביה הענקיים. מה מרתיע אותנו מלהשתמש במשלוחים בארצנו הקטנה? מרחקים? שרות? האמנם? כל החבילות מגיעות אליך תוך ימים ספורים.

7.      החזרהכל המוצרים ניתנים להחלפה, בהתאם לדרישות החוק והתמ''ת. 

החיסרונות:
מממ... אין
*אם תמצא – תעלה אותם כאן: כניסה לדיון בפייסבוק


עדיין מתלבט? אז הנה כמה נקודות למחשבה:

ישראל נמצאת בין המדינות המתקדמות בעולם בתחום האינטרנט (כאן), ואין שום סיבה שהצרכן הישראלי לא ייהנה מחוויית הקנייה המקוונת.
הידעת ש- 84% מהישראלים גולשים באינטרנט מדי יום (כאן), והישראלי הממוצע מבלה ברשת עד כ- 38 שעות שבועיות  - דבר שממקם את ישראל במקום השני בעולם (אחרי קנדה) עפ''י זמן השהייה ברשת (כאן). אז, לא תמצא כמה דקות כדי ליהנות מאפשרויות הקנייה המקוונת?
כך החליטו גם 80% מהישראלים שקנו בשנה החולפת מוצרים באינטרנט (כאן). רק מעטים – עד כשליש (29%) (כאן) – עדיין היו מעדיפים את השיטה הישנה של לראות את המוצר על המדף בחנות הפיזית. ואם שמת לב להפרש, גם מתוכם כ-9% כבר החלו להיכנע ליתרונות הקנייה המקוונת...
יזמי חוץ מזהים פוטנציאל בגולש הישראלי. בינם הרשת החברתית טוויטר שהשיקה פרויקט פרסום מקוון לעסקים ישראליים, ומציינת שבישראל ישנה "סביבה טכנולוגית חזקה" (כאןבציפייה לקצב גידול מהיר של פעילות שיווקית מקוונת בישראל. אז, אם כבר בחו''ל מאמינים בנו, שאנחנו לא נאמין בעצמנו?
את צעדיה של ישראל אל המהפכה המקוונת בתחום השיווק חשים כל הגורמים השיווקיים – מהבנקים ועד לספקי השירותים (כאן), אבל עדיין רוב הקניות באינטרנט של הצרכן הישראלי מתבצעות באתרים זרים, או - בחו''ל (כאן). למה? כי הצרכן הישראלי חש ש-"בישראל שוחטים אותנו" (כאן).
עם זאת, כל תחושת "השחיטה", עפ''י דברי הצרכנים, נובעת מחוויית הקנייה הלא מקוונת (כאן), הישנה, במרחב חוץ אינטרנטי.
ומה עם חוויית הקנייה המקוונת באתרים ישראליים? הצרכן הישראלי ברובו טרם נחשף אליה. מה שברור הוא שהחולצות המעוצבות, לדוגמה, באי-בייאתר הקניות הבינלאומי, עולות בממוצע בין 15 ל-25 $, או במטבע הישראלי – בין 70-120 ש''ח.
לעומת זאת, מחירי הטישרטים המעוצבים בחנות המקוונת הישראלית גרפינס מתחילים מ-29.90 (והמשלוח חינם). ועל האיכות תשפטו אתר (כאן).

אז, הצטרפו גם אתם שינוי בהרגלי הקנייה, קנו כחול לבן במחירים שפויים, והפכו את ישראל למדינה שמצטרפת לשיווק המקוון. גם זו היא ציונות, ואין זו אגדה :)


**************************************************

איך לקנות בגדים בחנות אינטרנטית?
המדריך המלא
לחצו על התמונה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה