יזמי אתר מכירות הבגדים בארה''ב - Stitch Fix
– החליטו לשנות את כללי המשחק של המסחר הדיגיטאלי. מכירת הבגדים
(בינתיים רק לנשים) מתבצעת באינטרנט בצורה חצי-עיוורת: א) הפונות מתבקשות למלא
שאלון שמכיל 60 שאלות. ב) על סמך השאלות החברה בונה את הפרופיל הווירטואלי של הלקוחה –
טעמיה, מידות, וכד'. ג) ואז, לתמונה נכנסת סטייליסטית של החברה שמנסה לפענח את
הפרופיל, ושולחת ללקוחה 5 פריטים כניסיון להתאים לה מלתחה.
נשמע משונה? אז זהו שעפ''י מקורות שונים, נשים רבות בארה''ב התפתו
לרעיון החדש. הסיבה, לדעת החברה – עומס רב על הנשים שמשלבות קריירה עם משפחה, רוצות להיראות טוב, אך אין להן זמן ואפשרות לסטיילינג אישי.
האם גם אתם הייתם בוחרים לוותר על חוויית השופינג ולקבל בדואר חבילות
בגדים שבחרו עבורכם סטייליסטים עפ''י הפרופיל הווירטואלי שיצרה עליכם חברה מסחרית?
בינתיים,
במיזם החדש התגלו מספר הפתעות. מלבד סוגיית הפרטיות כשהמידע האישי על הלקוחות מתרכז בידי חברה מסחרית, גם הסטיילינג, מה לעשות, עולה כסף. ובמהרה הלקוחות גילו שהמחיר עבור
הפריטים הכפיל ושילש את עצמו בהשוואה למחירים בחנויות אחרות.
אז, מה
ההימור שלכם – האם השיטה תשתרש גם בישראל?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה